Research Analyses of "Parellelization of the Knapsack Problem as an Introductory Experience in Parellel Computing"

Nikki Sigurdson

Abstract


It may not take super powers to understand super computing, but the next three reports by students at Earl Haig Secondary School, analyze the super-computer research of a University of Mary Washington course.
Using new perspectives from their own online computing course, the Earl Haig S.S. students wrote critical analyses of the Washington computer course conclusions.
The students looked at the advantages and disadvantages of problem solving with computer codes on a single processor and dozens of processors.
The problem to solve for the UoMW students was filling a virtual knapsack. No, you do not have super powers because you filled your own knapsack today! But it does take a super computer to figure out every possible way to fill it in a timely fashion.
The students in Washington demonstrated techniques for code parallelization with Message Passing Interface and Open Multi Processing. Those coding techniques were initialized at UoMW and executed at the University of Texas, where the super-computer resides.
Across Canada and international borders, the results of that research have inspired undergrads and secondary students alike. Here are the reac¬tions of three super thinkers from Earl Haig S.S.

Peut-être on n’a pas besoin des super pou-voirs pour comprendre super-ordinateurs, parce que les trois prochains rapports d'étudiants de Earl Haig Secondary School, analyser la recherche d’un cours de super-ordinateur par l'Université de Mary Washington.
En utilisation leur nouvelles perspectives de leur propre cours d'informatique en ligne, les élèves de SS Earl Haig ont écrit analyses critiques des conclusions sur le cours d'informatique Washington.
Les étudiants se sont penchés sur les avan-tages et les inconvénients de résoudre les codes informatiques sur un seul processeur et des dizaines de processeurs.
Le problème à résoudre pour les étudiants UoMW était de remplir un sac à dos virtuel . Il necessite un super-ordinateur pour comprendre tous les moyens possibles de le remplir en temps opportun.
Les étudiants de Washington ont montré des techniques de parallélisation avec Message Passing Interface et Open Multi Processing. Ces techniques ont été initialisés à l’Université de Mary Washington et exécutés à l'Université du Texas, où le super-ordinateur réside.
Partout au Canada et les frontières internationales, les résultats de cette recherche ont inspiré étudiants de premier cycle et élèves du secondaire de même. Voici les réactions des trois penseurs superbes de Earl Haig SS.


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DOI: https://doi.org/10.13034/cysj-2014-011

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